• Reklamacje

PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

PRZEZ APPHURT.PL

 

Składanie reklamacji

Reklamacje można kierować do Sklepu pisemnie lub mailowo na następujące adresy:

Hurtownia online apphurt.pl, ASATO Sp. z o.o., ul. Firmowa 8, 62-023 Robakowo  | e-mail: zamowienia@apphurt.pl

Aby złożyć reklamację, Klient może skorzystać z wzoru formularza reklamacji, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza reklamacji można pobrać na naszej stronie internetowej w zakładce Dokumenty do pobrania.

Na wskazany powyżej adres należy przesłać również reklamowany produkt.

Procedura rozpatrywania reklamacji

 

W razie braku zgodności towaru z umową Klientom będącym Przedsiębiorcami z prawami konsumenta przysługują uprawnienia określone w ustawie o prawach konsumenta. Sklep odpowiada za zgodność towaru (Produktu) z umową.

Procedura rozpatrywania reklamacji przez Sklep w przypadku Klientów będących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami z prawami konsumenta opisana jest poniżej. Szczegóły znajdują się w ustawie o prawach konsumenta.

 

W przypadku Klientów niebędących konsumentami ani Przedsiębiorcami z prawami konsumenta, zasady dot. rękojmi za wady opisane są w Regulaminie Sklepu apphurt.pl. Poza powyższym, Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanych, odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody z tym związane lub wynikające z produktów oraz każdą inną odpowiedzialność, w najszerszym prawnie dopuszczalnym zakresie (z wyjątkiem odpowiedzialności wynikającej z przepisów bezwzględnie obowiązujących). Sklep ponosi wobec Klientów niebędących Konsumentami ani Przedsiębiorcami z prawami konsumenta odpowiedzialność wyłącznie za szkodę wyrządzoną umyślnie.

Naprawa lub wymiana

1.    Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany.

2.    Sklep może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sklep może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sklepu. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sklepu, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

3.    Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sklepu uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Klienta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

4.    Sklep dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sklep został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Klient go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sklep.

5.    Klient udostępnia Sklepowi towar podlegający naprawie lub wymianie. Sklep odbiera od Klienta towar na swój koszt.

6.    Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sklep demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.

7.    Klient nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.

Obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy

1.    Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

1)   Sklep odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 ustawy o prawach konsumenta,

2)   Sklep nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 ustawy o prawach konsumenta,

3)   brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sklep próbował doprowadzić towar do zgodności z umową,

4)   brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d ustawy o prawach konsumenta,

5)   z oświadczenia Sklepu lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

2.    Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.

3.    Sklep zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.

4.    Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.

5.    Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Klient może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Klienta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.

6.    W razie odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca towar Sklepowi na jego koszt. Sklep zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

7.    Sklep dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

8.    Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez przedsiębiorcę obowiązków wynikających z art. 43d i art. 43e ustawy o prawach konsumenta.

Zgodność towaru z umową

1.    W Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:

1)       opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;

2)       przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Klientowi, o którym Klient powiadomił Sklep najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sklep zaakceptował.

2.    Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

1)       nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

2)       występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Klient może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sklep, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sklep wykaże, że:

·        nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

·        przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

·        publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Klienta o zawarciu umowy;

3)       być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Klient może rozsądnie oczekiwać;

4)       być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sklep udostępnił Klientowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

3.    Do towarów z elementami cyfrowymi przepisy art. 43k ust. 3 i 4 oraz art. 43l ust. 4 ustawy o prawach konsumenta stosuje się odpowiednio.

4.    Sklep nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 18 lub 19 powyżej, jeżeli Klient, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 18 lub 19, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.

5.    Sklep ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:

1)       zostało ono przeprowadzone przez Sklep lub na jego odpowiedzialność;

2)       niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Klienta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sklep lub osobę trzecią, o której mowa w art. 6 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta.

Terminy

1.    Sklep ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sklep, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.

2.    Sklep nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego w ust. 22 powyżej, jeżeli brak ten podstępnie zataił.

3.    W odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi, Sklep ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.

Sklep

Sklep internetowy Hurtownia online apphurt.pl dostępny pod adresem apphurt.pl, prowadzony przez:

ASATO Sp. z o.o., ul. Głogowska 82 /22, 60-741 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego (akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda W Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy- Krajowego Rejestru Sądowego), kapitał zakładowy 5000,00 zł, KRS 0000993134, NIP 7792544540, REGON 523179876;

adres do korespondencji: Hurtownia online apphurt.pl | ul. Firmowa 8, 62-023 Robakowo  | e-mail: zamowienia@apphurt.pl

Klauzula informacyjna

1.    W przypadku reklamacji, wymagamy podania przez Ciebie co najmniej następujących danych osobowych, abyśmy mogli przeprowadzić proces reklamacji (tj. zrealizować uprawnienia przysługujące Ci z zawartej z nami umowy): dane firmy (nazwa, adres firmy i NIP), imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania firmy, a w przypadku Klientów niebędących konsumentami ani Przedsiębiorcami z prawami konsumenta także adres e-mail, oraz dane identyfikujące Twoje zamówienie (np. numer zamówienia, faktura itp.). Jeśli nie podasz tych danych osobowych, przeprowadzenie procesu reklamacji nie będzie możliwe. Podanie dodatkowych danych osobowych jest dobrowolne.

2.    Administratorem danych osobowych jest:

ASATO Sp. z o.o., ul. Głogowska 82 /22, 60-741 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego (akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda W Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy- Krajowego Rejestru Sądowego), kapitał zakładowy 5000,00 zł, KRS 0000993134, NIP 7792544540, REGON 523179876;

adres do korespondencji: Hurtownia online apphurt.pl | ul. Firmowa 8, 62-023 Robakowo  | e-mail: zamowienia@apphurt.pl

3.    Podstawą prawną przetwarzania przez nas danych jest przede wszystkim wykonanie zawartej z Tobą umowy [art. 6 ust. 1 lit. b RODO].

4.    Zebrane dane osobowe przechowujemy zasadniczo na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), ale niekiedy mogą one być przesyłane także do krajów spoza tego obszaru i tam przetwarzane. Każda operacja przesyłania danych osobowych jest wykonywana zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności RODO. Jeśli dane przekazywane są poza obszar EOG, do krajów odnośnie których Komisja Europejska nie stwierdziła odpowiedniego poziomu ochrony danych, przekazujemy je jedynie podmiotom należącym do programu Tarcza prywatności (Privacy Shield) lub posiadającym inny stosowny certyfikat, bądź przestrzegającym stosowny kodeks postępowania lub przekazania dokonujemy z zastosowaniem Standardowych klauzul umownych.

5.    Dane osobowe przekazujemy w niezbędnym zakresie i z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa jedynie naszym pracownikom/współpracownikom, podwykonawcom oraz firmom świadczącym dla nas usługi potrzebne dla naszego działania i rozwoju (w szczególności kurierom i operatorem płatności). Ze wszystkimi podmiotami, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych, zawieramy odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych.

6.    Dane są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji w/w celów przetwarzania, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie określonych przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa (uwzględniając m.in. długość okresów przedawnienia roszczeń [art. 118 k.c.] i uzasadniony czas po ich upływie oraz przepisy podatkowe).

7.    Masz prawo do dostępu do danych, poprawienia danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzanie danych, sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego (w tym profilowania), cofnięcia zgody na przetwarzanie danych (przy czym cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, dokonanego na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem), przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

 

Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie (w szczególności w zakładce Polityka Prywatności oraz Regulamin).